Les aventures dels germans Folch i Torres

Aquest és el segon any que l’alumnat de 2n d’ESO s’endinsa en les aventures de cinc germans molt particulars, els Folch i Torres, una nissaga de nois intrèpids que, al llarg del segle XX, van viure i van lluitar per la seva passió: la cultura i la llengua catalanes. Des de vessants diverses de l’àmbit de la cultura, l’art i l’educació, els cinc germans van contribuir amb les seves obres, els seus articles, les seves revistes i les seves iniciatives pedagògiques i culturals, a vigoritzar la societat i la cultura de la Catalunya del seu temps.

A partir d’un encàrrec de la fundació i de la proposta de treball de la Montse Gómez, professora de català, cada un dels cinc grups de 2n d’ESO ha treballat algun aspecte vinculat als germans i la seva obra, començant pels clàssics Pastorets del Josep Maria Folch i Torres, passant pels còmics del personatge d’en Massagran, dibuixats per Madorell, endinsant-se en la biografia de cada un dels germans, fins arribar als jocs que Lluís Folch i Torres va idear per als alumnes amb dificultats d’aprenentatge.

Tot el procés ha estat acompanyat per experts que han aprofundit en la figura i el llegat d’aquests germans i ha acabat amb la visita guiada al castell de Palau de Plegamans, on es troba la fundació Folch i Torres. Els alumnes han compartit amb els companys de les altres classes i amb els membres de la fundació el que havien treballat a l’aula. Aquests productes finals passaran a formar part del material pedagògic de la fundació Folch i Torres.

Enhorabona a tots pel projecte i per la feina feta! De ben segur que heu contribuït a difondre el llegat cultural i literari del nostre país.