WERENS AL CENTRE (1a part)

El passat mes de novembre vam rebre la visita de l’artista Werens, -gràcies al programa FlipArt, de la Diputació de Barcelona-, que ens va exemplificar amb fotografies i vídeos la seva trajectòria artística i ens va regalar una petita mostra dels seus grafits al centre, creant en directe per als alumnes, una de les seves abelles/dron.

Aquesta primera trobada s’inclou en la primera part d’un projecte més ambiciós, ja que la xerrada de l’artista s’emmarca en un projecte del Departament de Català: “Fem Colla”, en el qual donem a conèixer la tasca del grup d’intel·lectuals anomenats “La Colla de Sabadell”. Aquesta colla, formada per escriptors com Joan Oliver, Francesc Trabal i Armand Obiols, entre altres, va actuar de revulsiu de la vida cultural de la ciutat i del país durant els anys vint i trenta del segle XX, amb les seves iniciatives culturals i les seves produccions artístiques.

La segona part del projecte consisteix a donar cos, a través d’un dibuix/grafit del que els alumnes de 4t d’ESO hagin treballat i après de la Colla de Sabadell. Werens serà qui supervisarà la f

eina dels nostres artistes i qui els ajudarà a materialitzar-ho en una paret del centre. Cal dir que, des de la xerrada, hem rebut moltes propostes engrescadores! Hi continuarem treballant per tal que el mes de gener es puguin fer realitat.

Us reproduïm l’escrit de l’alumna Júlia Martí, de 4t d’ESO B sobre la visita de Werens:

“Avui hem assistit a una xerrada protagonitzada pel  Werens, artista sabadellenc que ens ha explicat la seva trajectòria en el graffiti. Ens ha explicat que va començar a fer graffiti per donar vida a la ciutat. Quan va començar, l’ajuntament de Sabadell  li tapava tots els graffitis. Va començar una lluita contra l’ajuntament, va començar a dibuixar flors en portes de cases abandonades (tapades amb maons), per  demostrar que a l’ajuntament tant li era si era una obra d’art o no, ho “tatxava” tot.

Així és com va aconseguir que l’ajuntament el reconegués com a artista i comencés a rebre encàrrecs. Poc a poc l’ha començat a conèixer més gent fins ara, que és reconegut mundialment i se’n va a altres països a fer murals.”

Departament de Català

Un comentari en “WERENS AL CENTRE (1a part)