INCENTIVEM LA CREACIÓ LITERÀRIA

Un dels objectius transversals del Departament de Català és millorar l’expressió escrita  dels nostres alumnes. És evident que hi ha diverses maneres de treballar aquest objectiu i són diversos els factors que ajuden a assolir-lo. Enguany, hem volgut plantejar als alumnes una d’aquestes possibles maneres, incentivant-los en la creació artística. En concret, hem llançat el repte als alumnes de 4t d’ESO de prendre part d’un certamen literari atractiu i innovador, “Ficcions, l’aventura de crear històries” per tal que, individualment o en grup, construeixin un relat per capítols a partir de l’inici d’una novel·la escollida entre opcions vàries.
Per parlar-nos d’aquest concurs i de la seva experiència, vam convidar al centre dos exalumnes ja universitaris, el Xavi Sagrera i la Joana Macià. Els dos amics s’hi van presentar en dues edicions consecutives i el primer cop, fa quatre anys, van ser guardonats amb el primer premi.
Els guanyadors van explicar als alumnes de 4t B com havien viscut aquesta experiència, així com anècdotes, consells i recomanacions que els podrien ser útils en la seva tasca literària.
Els alumnes van escoltar atents les seves paraules i van fer-los partícips de les seves primeres redaccions en grup. El Xavi i la Joana ens van fer de lectors mentre els alumnes anotaven quins aspectes s’havien de tenir en compte a l’hora d’elaborar un text narratiu i què els havia agradat més dels relats dels companys.
Agraïm al Xavi i a la Joana que hagin volgut compartir amb nosaltres una classe de català i
esperem que la seva presència (i els premis que van dir que havien guanyat) hagi motivat les ganes d’escriure dels alumnes de 4t d’ESO!
Més informació sobre el concurs FICCIONS a: