Joves x Clima

Un dels serveis comunitaris que s’ha engegat aquest curs a l’institut porta per títol Joves x Clima. Es tracta d’un projecte pilot organitzat per l’Ajuntament de Sabadell (Departament d’Ecologia Urbana i Transició Energètica) que es du a terme a dos instituts més de Sabadell (IES Vallès i Narcisa Freixas) durant el curs 2023-2024 i que pretén conscienciar sobre la situació d’emergència climàtica actual entre l’alumnat.

Dues tècniques de salut mediambiental de l’entitat MEL (Educació Ambiental) de Terrassa són les encarregades de la formació del projecte, adreçat a l’alumnat de 3r ESO C. Al llarg de diverses sessions, els nois i noies revisen i amplien els continguts clau sobre el canvi climàtic (ecodependència, justícia global, transició ecosocial, etc.) per, a continuació, centrar-se en la recerca de referents juvenils, joves activistes que treballen en projectes transformadors per millorar la situació actual.

Aquesta és la tasca que han de dur a terme després de les sessions de formació: preparar i aconseguir entrevistar un activista pel clima que els pugui explicar les motivacions, objectius i finalitat del seu projecte. Per presentar i compartir el treball que s’ha fet i la conclusions a les quals han arribat, hi ha prevista una jornada conjunta amb els altres instituts a final de curs.

És important senyalar que aquest servei aprenentatge s’emmarca de ple en un dels sis vectors del nou currículum de la Lomloe: Ciutadania democràtica i consciència global. Partint del respecte per a les persones i el planeta, cal treballar per aconseguir el compromís dels joves d’actuar en el seu present i construir el seu futur, treballant en comunitat pel bé comú.