Construcció ràpida en fusta

El passat dissabte 15 de febrer va tenir lloc a l’Institut Miquel Martí i Pol de Cornellà de Llobregat el 2n Concurs de Construcció Ràpida en Fusta. L’Escola Industrial de Sabadell va participar amb un grups de 5 alumnes i 1 professor de 1r de Grau Superior de Disseny i Moblament. El Gremi de Fusta i Moble va ser l’encarregat d’organitzar aquesta prova que malgrat la baixa participació d’escoles i entitats no va deixar de ser molt competitiva per part dels Instituts que hi van participar. L’Escola Industrial no va quedar entre els 3 millors Instituts però cal remarcar el gran treball i l’esforç que van realitzar en equip els alumnes, tenint en compte  la seva baixa experiència en el sector de la Fusta.

El treball no es va conèixer fins 30 minuts abans de l’inici de la prova, i durant aquest espai de temps l’equip s’havia d’organitzar i distribuir per a realitzar les tasques en ordre i pulcritud. La prova consistia en la  construcció d’una estructura amb diferents encaixos en fusta i unions amb cargols. La construcció no va ser fàcil ja que les dimensions d’aquesta estructura eren de mides reals, fent una llargada aproximada de 5.30m  i una alçada de 4,20m, dificultant els treballs a mesura que s’anava augmentat d’alçada. La finalitat era que aquesta estructura tingués la suficient estabilitat i rigidesa per a poder-la fer servir com a un futur “espai de treball sostenible”.

Equip de muntatge
Equip participant