Tastest D’oficis

Segurament algun altre any us hem explicat que alguns alumnes de 4t d’ESO participen d’”El Coneixement d’Oficis”, un programa organitzat pel Vapor Llonch i l’Ajuntament de Sabadell, amb l’objectiu d’oferir a l’alumnat de 2n cicle d’ESO la possibilitat de conèixer diferents oficis mitjançant una sèrie de tallers específics i motivar l’alumnat en el seu procés d’ensenyament i aprenentatge.

Un cop començat el primer trimestre del curs, des del departament d’Orientació conjuntament amb l’equip de tutors i tutores, se selecciona l’alumnat que conformarà el grup, tot seguint uns criteris determinats.

Així doncs, al llarg del curs acadèmic, l’alumnat seleccionat assisteix setmanalment a uns tallers que generalment ofereixen tres sessions cadascun, a diferents emplaçaments de la ciutat, i que enguany són els següents:

• Metall, a Cal Molins
  • Instal·lacions i energies renovables, al Parc Central del Vallès
  • Forn i pastisseria, a Cal Molins
  • Automoció, al Vapor Llonch
  • Cuina i restauració, al Vapor Llonch.
  • Fusteria, al Vapor Llonch.
  • Robòtica i programació de videojocs, a Indústria 4.0
  • Disseny d’apps, a Cal Molins

Finalment, amb l’aprofitament d’aquest recurs, aquests membres de l’alumnat obtenen una nota i un diploma, tot havent-se valorat un seguit d’indicadors com ara la puntualitat, el respecte per l’entorn de treball i per la feina, ja sigui pròpia o aliena, la convivència, el nivell de participació i la responsabilitat mostrada.