El modernisme català amb Padlet

El Modernisme és un moviment cultural que es produeix a Europa a finals del segle XIX i principis del XX. Malgrat que aquest moviment cultural de recerca de noves formes i expressions afecta a totes les manifestacions de l’art i el pensament, és en l’arquitectura i les arts plàstiques on es mostra amb ple sentit.

Catalunya el Modernisme té unes dimensions i una personalitat especial que fa que puguem trobar manifestacions per tot arreu de la geografia catalana i en edificacions de molts diversos tipus: fàbriques, cooperatives agrícoles, ateneus, mercats i habitatges.

Però en realitat el modernisme és només una part del significat del nom, coneguda fora de Catalunya com a Art Nouveau, Modern Style o Glasgow Style, Jugendstil, Sezession, Liberty, etc.

Els alumnes de 3 d’ESO mostrant un recull amb més de 15 recerques diferents de l’art modernismes totes elles relacionant les seves les característiques generals del moviment:
  • Predomini de la corba sobre la recta.
  • Riquesa i detallisme de la decoració.
  • Ús freqüent de motius vegetals.
  • Gust per la asimetria.
  • Esteticisme refinat.
  • Dinamisme de les formes.