Tolerància zero

Arran de les declaracions públiques d’exalumnes de l’Institut Escola Industrial sobre les agressions verbals sexistes sofertes anys enrere per part de l’aleshores director del centre, la comunitat educativa actual de l’Institut Escola Industrial vol deixar clar que docents, alumnat, personal de PAS i famílies rebutgem qualsevol tipus de violència o assetjament, físic, psicològic o verbal i que condemnem enèrgicament tot comportament que atempti contra la dignitat de les persones.

Manifestem el nostre compromís clar i ferm en la lluita contra les agressions masclistes i contra l’assetjament per raó de sexe i, conseqüentment, actuarem contra qualsevol actitud contrària a la llibertat i la integritat de les persones vinculades al centre. Tal com recull el nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC) promovem “el respecte als drets i les llibertats fonamentals de les persones i els principis bàsics de la convivència i la democràcia”.

Amb el suport dels agents, circuits i canals del centre que vetllen per la tolerància zero a la violència (prefectura, equips docents, claustre, Consell Escolar, mediació, TEI, actuació tutorial, comissió del Benestar, Assemblea d’estudiants, etc.) es reforçarà el pla d’actuació preventiu i d’abordatge per protegir qualsevol membre de la comunitat educativa contra l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe. Així mateix, es revisarà el protocol d’actuació contra les agressions per assegurar un entorn segur i respectuós per a totes les persones, establint procediments específics per vehicular comunicacions i denúncies, tot garantint la confidencialitat i la protecció de dades.

Ens posem a disposició del departament d’Educació i de les autoritats competents per tal de col·laborar en l’aclariment de qualsevol fet o situació que pogués atemptar contra la integritat dels membres de la comunitat educativa de l’Institut Escola Industrial.

L’equip directiu