Dijous 8 d’octubre Vacunació de l’alumnat de 1r d’ESO

Una de les funcions del programa “Infància amb salut” i del Programa de salut escolar de Catalunya és dur a terme la vacunació dels infants i adolescents d’acord amb el calendari vacunal vigent en cada moment. Per tant, un dels objectius del desplaçament dels professionals sanitaris dels equips d’atenció primària als centres escolars del seu àmbit territorial és mantenir una cobertura de vacunació tan alta com sigui possible d’infants i adolescents correctament immunitzats, a més de garantir la continuïtat assistencial i el seguiment del calendari de vacunacions sistemàtiques de Catalunya.

La població preadolescent i adolescent és poc usuària del sistema sanitari, i per aquest motiu moltes vegades es perd l’oportunitat de vacunar als centres sanitaris. Vacunant als centres educatius, es garanteix el correcte compliment del calendari vacunal.

Per aquest pròxim curs escolar 2020-2021, es recomana l’administració de les vacunes següents:

A primer curs d’ESO (només les vacunes no administrades durant el curs escolar 2019-2020):

Segona dosi de la vacuna contra el virus del papil·loma humà a les noies
Segona dosi de la vacuna contra el virus de l’hepatitis A per finalitzar la pauta de dues dosis a tots els nois i les noies
Segona dosi de la vacuna contra la varicel·la (V) per completar la pauta de dues dosis
Vacuna contra el meningococ ACWY conjugada a tots els nois i les noies.