Concurs de Construcció Ràpida en Fusta

El dissabte 15 de febrer va tenir lloc a l’Institut Miquel Martí i Pol de Cornellà de Llobregat el II Concurs de Construcció Ràpida en Fusta promogut des del Gremi Fusta i Moble. L’Institut Escola Industrial de Sabadell va participar amb un grup format per cinc entusiastes alumnes de 1r curs del Cicle formatiu de Grau Superior de Disseny i Moblament, acompanyats del seu professor i tutor, Jordi Sanchis.

El projecte de la prova que, a priori no es coneixia fins trenta minuts abans del seu inici, consistia en la fabricació d’una caseta informativa desmuntable per a esdeveniments. Per a fer-ho, els grups participants tenien vuit hores per aconseguir el guardó de guanyador i el preuat premi, consistent en una inscripció gratuïta per cada integrant de l’equip guanyador al 5è Curs Fusta Constructiva 2020-2021, valorada en 2.750€ euros cadascuna i, la promoció de l’obra guanyadora als canals de comunicació del Gremi Fusta i Moble, entitat organitzadora del concurs.

Durant el temps assignat per la prova, els equips s’havien d’organitzar i distribuir les tasques per realitzar-les en ordre, seguretat i pulcritud, tenint en compte dos factors: d’una banda, els requeriments tècnics de l’estructura que estava formada per elements de fusta de considerables dimensions unides per diferents encaixos en fusta i acoblaments reforçats amb visos i cargols i per l’altre, les dimensions d’aquesta que, a escala natural, tenia unes mides aproximades de 5,30m de llargada i una alçada de 4,20m, amb la dificultat afegida a mesura que anava augmentat d’alçada, l’estructura del projecte. Tot plegat, amb la finalitat que la construcció tingués la suficient estabilitat, solidesa i rigidesa per poder fer-la servir com a un futur espai real de treball sostenible.

Amb tot, i malgrat la baixa participació d’Instituts d’FP i la nul·la participació d’estudiants universitaris que havien d’haver complementat els equips en la seva vessant més acadèmica i tècnica, el concurs no va deixar de ser molt competitiu entre els instituts participants. L’Institut Escola Industrial no va quedar entre els tres millors equips però cal remarcar el gran treball i l’enorme esforç que van realitzar en equip els alumnes, tenint en compte la seva poca expertesa ja que molts d’ells feia tant sols quatre mesos que no tenien cap coneixement ni habilitat sobre eines, màquines, mètodes de treball o unions pròpies de l’ofici de fuster. L’enhorabona a tots ells