Converses sobre el temps educatiu. La reforma horària i l’educació

Data: 18 de setembre de 2019
Lloc: Sala d’actes de l’Escola Industrial de Sabadell.
Hora: 17.30

Dins de la dinàmica de la Jornada XXVI Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya, dedicada al temps educatiu, aquesta conversa prèvia, que forma part d’un cicle de quatre, aborda la problemàtica horària que caracteritza els temps laborals, escolars, familiars i socials. Els horaris són el resultat de la superposició dels esquemes temporals de l’era industrial i les necessitats derivades d’una societat de serveis. Els horaris actuals dificulten la conciliació familiar, perpetuen les desigualtats i limiten la participació associativa de la ciutadania. Es tracta d’una anomalia en el context europeu que no s’explica per raons geogràfiques, sinó per esquemes rutinaris que han acabat esdevenint hàbits culturals. La reforma horària es proposa introduir noves fórmules de gestió del temps que millorin la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania.