El Servei de Mediació de l’Ajuntament ha intervingut en 15 escoles i 7 instituts en els seus 4 anys de vida

Des de l’Escola Industrial ja fa vint anys que lluiten contra l’assetjament ambla creació d’una comissió de mediació. Aquesta comissió, formada per professorat però també per alumnes del mateix centre. Ingrid Filella, coordinadora de mediació i professora del centre, explica que un cop detecten un possible cas d’assetjament, “se’ns fa la demanda a la coordinadora i parlem amb les dues mans en conflicte i en principi, qui fa de mediador són dos alumnes”.

Núria Macià, Roger Miralles, Ingrid Filella i Mireia Núñez a Ràdio Sabadell | Pau Duran

Núria Macià, alumne de 3r d’ESO i mediadora, assegura que en moltes ocasions és el mateix alumnat qui alerta d’un cas d’assetjament, ja que “un professor està en una aula, però el “bullying” acostuma a passar el pati.” Macià remarca que, per aquest mateix motiu, “és molt important que puguin contactar amb algú de la mateixa edat pugui fer de mediador.”
Roger Miralles, alumne de 4t d’ESO d’aquest centre, assegura que actualment, i a base de xerrades i activitats, són més conscients de l’existència del “bullying”: “si ara hi ha algun cas, encara que la gent no ho expliqui als professors, sí que es pot identificar més si és assetjament o no, o només una broma, coses que abans no sabies distingir”, ha explicat a l’entrevista.