AUTORS A LES AULES: TINA VALLÈS

Dimecres 23 de gener, els alumnes de 4t d’ESO de l’Ins Escola Industrial van rebre la visita de Tina Vallès, l’autora de Maic, el llibre de lectura que vam treballar al llarg del primer trimestre. La trobada amb l’autora va ser possible gràcies a una iniciativa de la Institució de les Lletres Catalanes amb el programa: “Autors a les aules”, que el Departament de Català va afanyar-se a demanar de nou per possibilitar el contacte entre els alumnes lectors i l’autor de l’obra. De la mateixa manera, volem agrair la predisposició i la generositat de la Tina. Tant de bo aquesta trobada hagi estat la primera de moltes altres al nostre institut.

Reunits a la sala d’actes, la resposta dels alumnes de 4t d’ESO va ser molt positiva: es van mostrar interessats i participatius, van fer moltes preguntes a l’escriptora i, fins i tot, alguna confidència i més d’una foto després del col·loqui. Com a mostra de l’experiència, us oferim la crònica de l’alumna Júlia Sallarès. Resumeix molt bé el desenvolupament de la trobada i ens fa sentir que s’ha assolit l’objectiu d’activitats com aquesta.

“Tenir l’oportunitat de parlar i conèixer millor l’autor d’un llibre que t’has llegit és sempre un honor, i parlar amb la Tina Vallès va ser tot un plaer. Sovint ens oblidem que darrere de cada llibre hi ha una història, un petit fragment de veritat que s’embolica, o una imaginació prodigiosa per part de l’autor. La Tina Vallès és una d’aquelles autores que, a partir d’uns fets reals, és capaç de crear tot un món, i ens ho va deixar ben clar a la xerrada.

Principalment estàvem interessats en el llibre Maic, i per això em va sobtar que hi hagués tanta veritat d’arrere d’aquesta novel·la. Ens va explicar que en Maic era un nen que vivia al mateix edifici que ella. Passava la major part del temps sol i la seva mare no es feia càrrec d’ell. Tot i així, en Maic sentia un amor incondicional cap a la seva mare, i és això el que la Tina va voler plasmar quan va escriure la novel·la.

També ens va explicar que van passar tres anys des que va acabar el llibre fins que el va publicar, ja que no trobava editorial. Durant aquest temps va ser mare i ens va comentar que rellegir el llibre al trobar editor, va veure la història des d’un altre punt de vista.

Crec que va ser molt interessant poder parlar amb la Tina i descobrir què hi ha darrere els seus llibres. Crec que ella és una persona molt atenta i va atendre les nostres preguntes amb molta naturalitat. Sens dubte va ser una molt bona experiència”.

Júlia Sallarès (4 ESO B)