Els alumnes de 4t d’ESO amb el projecte READ ON

Els alumnes de 4t d’ESO del primer quadrimestre de Llengua  catalana van participar els dies 14 i 17 de desembre en el projecte READ ON promogut per l’Associació Tantàgora i la Biblioteca Vapor Badia.

Aquest projecte té l’objectiu d’apropar els Adolescents a les activitats que es fan a l’entorn de les biblioteques públiques.

El projecte es va articular a partir de tres tallers ( creació literària, creació audiovisual i còmic) i els dies 18, 19 i 20 de desembre; un grup format per 8 alumnes va assistir a unes sessions a l’institut amb els responsables del projecte per tal de concretat activitats adreçades als joves,  amb la finalitat d’aconseguir l’objectiu del projecte.

“Molt interessant  estar en un rodatge ens va fer sentir professionals, poder triar i anar canviant de funcions al rodatge va estar molt bé. El punt de partida ens va ajudar a crear una història amb els tres objectes i el tema. No imaginàvem que acabaríem gravant com ho va fer en Joan Brossa” ( Alumnes de 4tD)

“L’activitat ens va agradar perquè vam poder crear uns quants còmics sense ser grans dibuixants tot i que esperàvem instruccions més tècniques. El formador insistia que cadascú té el seu propi estil i que no cal ser un gran dibuixant per poder fer un còmic. “ ( Alumnes de 4t C)

“Al taller de creació textual es va valorar la capacitat i l’originalitat dels participants, mostrant maneres alternatives en la forma d’ensenyament, proposant activitats com l’anàlisi del to en la poesia , la invenció de regles per formular frases ( escrivint paraules que no requereixin d’una lletra, per exemple) o respondre preguntes genèriques amb respostes pràcticament úniques sense possibilitat de repetició. A mi, personalment, em va encantar” ( Joan Sagarra, 4t A)

“Jo vaig fer el taller de còmic; va ser divertit i interessant . Ens van explicar coses que no havia sentit mai. Ens ho van fer d’una manera informal, amb un llenguatge col·loquial i crec que això va ser el que més em va agradar ja que  si hagués  estat molt formal i seriós m’hauria avorrit