COSES EXCEPCIONALS A L’ESCOLA INDUSTRIAL

Dilluns 29 d’octubre, els alumnes de 4t d’ESO van poder assistir a la representació teatral de Coses excepcionals, que la companyia Sixto Paz Produccions va dur a terme a la remodelada sala d’actes del nostre centre. Era un assaig de l’obra que la companyia presentarà al Teatre Tívoli de Barcelona a partir del mes de novembre.

Més de cent deu alumnes van gaudir de l’espectacle, protagonitzat per l’actor Pau Roca. Coses excepcionalsés una peça escrita pel dramaturg Duncan Macmillan que tracta, en clau d’humor, sobre la depressió i sobre allò que estem disposats a fer per aquells que estimem. Un fill de set anys, una mare depressiva, un pare que normalitza la situació i una llista de coses per les quals val la pena viure, que comença amb “els gelats” i s’acaba allargant i acompanyant el protagonista de la nostra història al llarg de la seva vida.

Un dels aspectes més engrescadors de l’obra és que inclou la participació dels espectadors, ja sigui com a lectors de la llista de coses excepcionals, ja sigui com a personatges que formen part de la vida del protagonista: pare, xicota, psicòloga, mestre…Els alumnes i professors de 4t d’ESO van poder interactuar, doncs, amb l’actor Pau Roca i molts d’ells van connectar amb aquesta història dura, però alhora tendra i emotiva. Malauradament, alguns alumnes no van seguir el fil de la narració perquè estaven més atents dels paperets que els havien repartit que no pas del que es representava davant seu, un relat dur amb un missatge vitalista i optimista.

Alguns comentaris dels alumnes de 4t d’ESO B:

“La posada en escena va ser molt dinàmica i interactiva, penso que està molt bé fer participar el públic”.

“Aquest monòleg és molt entretingut i et fa reflexionar molt”.

“Crec que el missatge és molt clar i alhora útil i necessari (…) i se n’ha de parlar als instituts”.

“El guió està molt ben escrit i no suposa cap problema seguir el fil de la història”.

“M’ha agradat molt el guió, però el que ha fet l’obra més especial és la interpretació de l’actor”.

“Un dels punts forts és que era una obra interactiva i que ens va fer participar a tots en un moment o altre”.

“El fet que “l’escenari” fos entre el públic em va semblar força interessant”.

“Em va agradar molt i m’agradaria tornar a veure-la”.

Agraïm a Pau Roca i a la seva companyia que hagin volgut compartir amb nosaltres i atrevir-se a “assajar” amb espectadors adolescents la seva adaptació teatral. Els desitgem molta sort en futures representacions. Una obra que recomanarem!