FINALISTES DEL CONCURS LITERARI FICCIONS!

Pau Rosell, Roger Llaudet i Jesús Mejías, alumnes del 4t d’ESO A, finalistes del Concurs Literari amb més de tres mil participants.

Al llarg d’aquest curs els alumnes de 4t d’ESO, conduïts per les professores Elisabet Jané, Teresa Martínez i Montse Gómez i dins de la matèria de Llengua catalana, han participat en el concurs literari FICCIONS. Aquest concurs consisteix a escriure una història dividida en tres capítols a partir d’un inici proposat i d’un calendari establert per presentar-los. Està obert a alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles de centres de tot Catalunya, Illes Balears i País Valencià. Aquesta edició ha comptat amb una participació de 3593 participants.

Durant els dos primers trimestres, un dia a la setmana, els nostres alumnes es posaven davant de l’ordinador i, per grups, anaven creant, consensuant, estructurant, teixint el fil argumental d’una història.

L’experiència ha estat molt positiva: ens ha aportat una manera motivadora de treballar la creativitat literària, les tècniques de l’expressió escrita i la cooperació dins del grup.

En alguns casos ha estat una oportunitat tan engrescadora que ha comportat dues bones notícies per a l’Escola Industrial:

La primera, i més rellevant, que tres alumnes del 4tA, el Pau Rosell, el Roger Llaudeti el Jesús Mejías, en van quedar finalistes. Els felicitem sincerament!

La segona, que ens van atorgar el Primer premi com a escola més participativade Catalunya. Ens en sentim molt orgulloses!

Dimecres, 23 de maig, vam anar a l’acte institucional del lliurament de premis a la Pedrera. Va haver-hi parlaments d’autoritats, d’escriptors i de membres del jurat, però sobretot elogis cap aquesta joventut que escriu, que es presenta als concursos i que vol fer les coses ben fetes. I, finalment, el lliurament de diplomes i premis, les fotos i el refrigeri. Ens quedem amb la satisfacció de pensar que l’esforç ha valgut la pena. El curs que ve hi tornarem!

Un comentari en “FINALISTES DEL CONCURS LITERARI FICCIONS!