La Maternitat d’ELNA

Per tal de contextualitzar i aprofundir en el temari de Llengua i Literatura Catalanes de Batxillerat, els alumnes de 1r curs van assistir dimecres 21 de març a l’obra teatral La maternitatd’Elna, una obra basada en el llibre homònim de la historiadora Assumpta Montellà. L’obra se centra en el drama viscut en primera persona per les dones que van viure la guerra civil espanyola, l’exili i els camps de concentració francesos. Algunes d’aquestes dones hi van tenir fills i van poder trobar un “paradís” en la Maternitat d’Elna, l’espai creat per la infermera Elisabet Eidenbenz, que, durant uns anys va poder acollir dones embarassades que hi anaven a parir.

Aquesta és la història, emotiva i crua, de què han gaudit els alumnes, representada sobre l’escenari per l’actriu Rosa Galindo, que monologa i canta, conversant amb la música al piano interpretada per Franco Piccino. L’alumnat ha valorat molt positivament la representació, tant per entendre millor el que estem estudiant a l’aula com per les qualitats artístiques de l’obra teatral. Aquests són alguns dels seus comentaris:

“em sembla una obra intimista i ben treballada”

“una obra molt elaborada i emotiva”

“representava una història trista i dura, però malauradament real”

“una obra amb molts detalls, que la fan interessant al públic”

“l’obra va ser entretinguda gràcies a la musicalitat i bona interpretació de l’actriu”

“la combinació de la música amb el que ens explica feia l’obra més entretinguda i ens transmetia emocions de manera més directa”

“l’obra va aconseguir que, per uns moments, em posés dins del personatge i la situació”

“vaig tenir la sensació de voler-ne saber més, de la història d’aquelles dones”

“és un bon tema per fer reflexionar a la gent sobre el que passava”

“t’ensenya una part de la història, la de les exiliades dones i mares als camps de concentració francesos, perquè no es repeteixi mai més”

Per concloure, us afegim l’enllaç al bloc de l’autora del l’obra, per si esteu interessats a informar-vos sobre aquest tema: http://sentimentsaflordepell.blogspot.com.es/