Taller d’opera i taller de veu

Dijous 21 i 28 d’abril, els alumnes de 1r d’ESO del grup de Projectes -matèria impartida pel departament de Català i Música- van poder gaudir d’una activitat especial: un taller sobre òpera. L’Alícia (pianista) i Jordi el (baríton) van tocar, cantar i ens van explicar alguns dels fragments més representatius d’aquest gènere musical.

opera1

Per començar, ens van sorprendre amb el fragment d’una peça que els alumnes coneixen bé, del musical Mar i cel, que ja hem treballat a classe amb la representació de Dagoll Dagom i l’obra en text del seu autor, Àngel Guimerà. Seguidament, ens van presentar tres àries de tres compositors i obres molt diferents: La flauta màgica, de Mozart; la sarsuela La canción del olvido i, per acabar, El barber de Sevilla, de l’italià Rossini.IMG_20160428_114441

El segon taller en què vam participar per tal de preparar-nos per al proper projecte, relacionat amb els mitjans radiofònics, va ser un taller de veu. L’Íngrid (actriu) ens va fer una sessió pràctica per treballar el cos i la veu per poder convertir-nos en uns excel·lents locutors.

Agraïm la col·laboració de tots els que van participar en aquests tallers!