Art urbà a l’institut

A través del programa de l’Ajuntament de Sabadell: “Ciutats Defensores pels Drets Humans”, el nostre institut ha comptat amb la presència d’una artista palestina, la Laila Ajjawi, que va compartir una xerrada sobre la seva vida i els objectius de la seva obra i, després, va elaborar un grafit en una paret interior del centre. Ens hauria agradat que l’obra artística s’hagués pogut dur a terme en una paret exterior de l’edifici, per tal que no només el nostre alumnat en pugui gaudir, però no ha estat possible. De totes maneres, estem molt agraïts de poder donar veu i visibilitzar la creació artística i treballem perquè els nostres alumnes siguin més participatius i creatius. El projecte araArt ens ho facilita i donarà els seus fruits!

Us adjuntem la crònica dels alumnes de 4t d’ESO Visual i Plàstica que van participar en aquest projecte:

CRÒNICA D’UNA GRAFIT REIVINDICATIU

Dimecres 25 de març a les 10h el grup d’alumnes de Visual i Plàstica de 4t ESO vam assistir a una xerrada per escoltar la història dos artistes urbans: la Laila Ajjawi i en Werens. Primer va parlar en Werens sobre la cultura del grafit i després de Laila ens va explicar la seva història, d’on ve i les seves motivacions artístiques.

A les 11:30 ens vam tornar a reunir amb la Laila i el Werens per anar a pintar un grafit al primer pis de l’edifici A (ESO) de l’institut. Allà ens van presentar els diferents materials que utilitzen. Van idear el dibuix unificant l’estil de la Laila i en Werens. El disseny és d’una noia palestina que subjecta un esprai i un pinzell, d’on surten diverses flors i plantes. Representa el poder de l’art i l’empoderament de la dona palestina. La Laila ho va dissenyat seguint les idees exposades a la seva xerrada. En els seus murals, intenta donar veu i reivindicar el poble palestí i el poder de les dones, sempre enfocant-ho de manera positiva.

Vam poder observar com la Laila feia l’esbós amb un guix i després feia guies amb pintura groga. Va seguir fent els tons de la pell i el cabell, primer amb esprais i més endavant amb pintura acrílica. Paral·lelament, en Werens anava traçant amb un esprai la base de les flors, procés en el qual vam poder participar. Anaven afegint capes d’acrílic  i esprai per fer ombres i detalls, perfeccionant el dibuix fins que va ser acabat.

En definitiva, va ser un dia en què vam aprendre molt sobre la cultura palestina i les diferents tècniques de grafit i va ser molt interessant poder compartir moments amb els dos artistes i veure tot el procés de realització d’un grafit.