Erasmus+ Mobility Agreement

Gràcies al servei de Mobilitat que l’Institut Escola Industrial de Sabadell té i gestiona, s’ha pogut anar a Hèlsinki, a visitar l’Institut i les empreses que estan interessades, en aquest cas,  en acollir alumnat del nostre centre, de la família professional de Fusta i Moble.

L’estada allà va ser molt profitosa, vam conèixer de primera mà el sistema educatiu Finlandès, on ens van compartir la seva experiència d’ensenyament – aprenentatge i és va posar en comú els sistemes educatius emprats pels dos Instituts. Se’ns va informar sobre el reconeixement de les competències i/o el procés d’homologació amb el currículum Europass.

Visitant les diferents empreses interessades en acollir el nostre alumnat, és va observar quines competències tècniques i professionals desenvoluparien a través de les tasques d’acord amb les necessitats de competències territorials.

La trobada va servir per crear o millorar metodologies d’ensenyament modernes que inverteixin en itineraris de competències i orientació transversal i n’ampliïn el significat a través de la mobilitat a l’estranger, d’acord amb les competències clau i professionals que exigeix el mercat laboral actual, i promoure un sistema coherent que vegi les diferents parts involucrades en un únic comitè de direcció per assegurar que la mobilitat és converteixi en la norma i no en l’excepció per als estudiants, com s’indica als documents estratègics de la Unió Europea.