No totes les#100tífiques porten bata

El passat divendres 11 de febrer va venir una científica  psicòloga, la Mari
Aguilar, a fer una xerrada a la sala d’actes dirigida als alumnes de 1rA i 1rC. Ens va explicar que era el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència i que, en general, quan es demanava que dibuixessin un científic, un 75% dels alumnes dibuixaven un noi científic i un 25% dibuixaven una noia. Ens va dir que no totes les científiques portaven bata.
Ens va agradar perquè al principi de l’activitat havíem de dir alguns adjectius de com ens imaginàvem la Mari abans de veure-la. Algun dels adjectius que vam dir van ser: guapa, llesta, alta, amb bata, amb ulleres, etc. Ens vam sorprendre perquè no era com nosaltres ens la imaginàvem.
Ens va explicar que tenia fills i que moltes vegades sortia amb les seves amigues.
També ens va explicar que viatjava a molts països per fer reunions amb altres científiques i que quan va començar això de la pandèmia no podien anar a altres països i feien les reunions a partir de videotrucada. També ens va explicar que ensenyava a estudiants de la universitat, que eren grups d’unes cinquanta
persones que volen estudiar ciències. Ens va dir que en algun moment de la seva vida havia pensat que estudiar ciències era difícil però que no se n’havia penedit mai.