La síndica de greuges

Al segon trimestre ens ha visitat l’Eva Abellán, síndica de greuges de Sabadell. L’Eva ha vingut al centre a fer-nos un parell de xerrades. La primera va ser a petició de l’alumnat de 3r d’ESO B, interessats a parlar sobre el racisme. A través de la síndica, en aquesta trobada vam poder comptar, telemàticament, amb en Karlos Castilla, secretari de SOS Racisme a Catalunya, que ens va fer una exposició sobre què és el racisme i de quina manera podem combatre’l. La segona trobada va ser en el context del dia Escolar de la Pau i la No-violència. L’Eva va entrar a 4t ESO A per parlar, per un cantó, de la cultura de la pau i de l’entitat del síndic de greuges municipal en la defensa dels drets humans i, per l’altre, de la seva tasca, de la seva professió i de la seva formació, per tal de continuar plantejant orientacions acadèmiques a l’alumnat.