La Industrial: passat, present i futur

Recuperant la filosofia de l’escola Bauhaus, i adaptant-la a les noves creacions amb l’ús d’eines tecnològiques actuals, en el projecte que presenta l’Escola Industrial de Sabadell es vol recuperar l’artesania en l’era digital, partint dels dissenys simples i funcionals que va manifestar Walter Gropius.

Per als docents que van formar part de la creació de l’Escola Industrial (1902) era fonamental dominar tècniques i disciplines variades, passant per la teoria de la construcció, la fusteria, la ceràmica, la impressió gràfica o la pintura de murals, per exemple. En el segle XXI, també els docents han de dominar les noves tecnologies que ens permeten endinsar-nos en nous terrenys, àmbits i espais on els alumnes tindran la possibilitat d’explorar les arts digitals interactuant amb creacions virtuals i físiques.

Hi ha uns sabers que no varien, i l’alumnat serà conscient de la necessitat de conèixer i aplicar geometria i matemàtiques per realitzar dissenys basats en formes bàsiques, però al mateix temps, també podrà explorar com són percebudes en aquests espais digitals. El resultat d’aquesta interacció prendrà la forma d’un treball artístic, on hi tindran cabuda formats com vídeos, maping, música o entorns de realitat virtual.