Boges per la nutrició

Us volem presentar dues alumnes del nostre centre que participen o han participat en el programa “Bojos per la ciència”. Es tracta de la Montserrat Téllez Duran (2n Batx Científic) i la Clara Castells (1r Batx Científic), dues alumnes que han estat seleccionades entre un gran nombre d’estudiants inscrits a tot Catalunya, amb unes capacitats extraordinàries per a les ciències. En el seu cas, tots dues s’han especialitzat en Nutrició.

L’alumnat seleccionat per al curs 2023 va assistir el passat divendres 13 de gener a la inauguració de l’onzena edició del programa “Bojos per la ciència”. L’acte va congregar ex-participants i referents científics, que van exposar la seva experiència, els seus projectes de futur i les darreres innovacions en l’àmbit de la nanorobòtica. La Clara va sortir-ne molt il·lusionada i amb ganes de començar les pràctiques de nutrició. Estem convençuts que l’experiència serà tan positiva per a ella com ho ha estat per a la Montserrat.

Us fem cinc cèntims sobre “Bojos per la ciència”: és un programa patrocinat per la Fundació Catalunya-La Pedrera que estimula el talent i fomenta les vocacions científico-tecnològiques d’estudiants de 1r i 2n de batxillerat amb inquietud i motivació per la recerca, mitjançant cursos teòrico-pràctics impartits per investigadors i investigadores en centres de recerca de referència de Catalunya. L’objectiu final del programa és ajudar els estudiants a orientar el seu futur acadèmic i professional cap a una possible carrera investigadora, perquè ho facin en l’àmbit de recerca que més els interessi.

El programa “Bojos per la ciència” ofereix tretze cursos diferents en col·laboració amb centres de recerca i institucions d’excel·lència a nivell internacional de Catalunya. Els cursos consisteixen en sessions teoricopràctiques que es duen a terme durant diferents dissabtes durant l’any. Els estudiants treballen als propis centres de recerca juntament amb investigadors i investigadores pioneres en el seu camp. D’aquesta manera poden experimentar com es treballa en un centre de recerca internacional, fet que els permetrà guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d’avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica o tecnològica que hagin escollit. Per últim, també aprendran a presentar i comunicar la ciència, tot fomentant el rigor i l’esperit crític que requereix la recerca.

Des del centre, el Departament de Ciències anima cada any els alumnes del Batxillerat Científic a participar-hi perquè l’experiència és valorada  de manera molt positiva. No sempre poden entrar-hi tots els alumnes interessats, però gairebé cada any hi ha algun alumne/a que aconsegueix passar la selecció i formar part del projecte. La Montserrat i la Clara en són dos exemples. L’enhorabona a totes dues i endavant amb la ciència.