Presentació Festool

WhatsApp Image 2019-10-15 at 22.22.14(1).jpeg

Festool presenta els diversos sistemes que te el Departament de Fusta i Moble als alumnes dels cicles formatius de la familia professional de fusta i moble

L’activitat de demostració-formació està emmarcada en el programa que el Departament de Fusta i Moble organitza dins de la Setmana de la Fusta de Catalunya

La marca alemanya de maquinària portàtil elèctrica Festool representada pel seu Delegat Territorial a Catalunya , Jordi Berenguera , va presentar als alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de fusteria i moble i del cicle formatiu de grau superior de disseny i moblament, els sistemes Conturo, Kappex i Domino amb les que van poder aprendre els processos de treball més característics amb total seguretat gràcies a les demostracions i explicacions tècniques del prestigiós formador de Festool, Andreas Khol.

Els alumnes van aprendre a fer funcionar l’exclusiu sistema d’encolat de cantells Festool CONTURO que permet cantellejar, de forma ràpida i senzilla, els habitauls cantells (fusta, plàstic, melamina ) des de 0,5mm a 3,0mm de gruix i fins 65mm d’alçada tant en components amb formes regulars com en complexes formes asimètriques : contorns , radis , formes còncaves i convexes amb un acabat de qualitat professional. La demostració emprant la màquina manualment va està complementada amb el sistema de subjecció en buit Sys-Vac amb diverses geometries de ventoses de les peces que objecte de l’aplicació de cantells. La posada en escena també comportà la demostració del sistema CONTURO en combinació amb l’equip estacionari que ofereix també la possibilitat de cantellejar cantells a biaix .

20191015_165936[1].jpg

Aprofitant l’avinentesa, Jordi Berenguera també va mostar als assistents l’exclusiu sistema d’acoblament DOMINO de Festool, on es va constatar la versatilitat del sistema en la construcció en tot tipus de bastidors i carcasses i la rapidesa d’aquest sistema per crear acoblaments estables ja que reuneix els avantatges dels acreditats acoblaments convencionals en fusta i ofereix un maneig molt senzill juntament amb una elevada precisió i gran estabilitat .
La fresadora DOMINO DF 500 és una màquina d’ús molt comú entre els alumnes ja que és especialment manejable i ofereix possibilitats d’acoblament gairebé infinites gràcies al principi de fresat patentat per Festool que realitza un moviment pendular i giratori simultàniament amb una excel · lent ergonomia i estabilitat . A més ofereix nombroses opcions d’ajustatge que permet, als alumnes, realitzar traus d’encaix amb una precisió absoluta .

IMG-20191005-WA0013.jpg

El Departament de Fusta i Moble també disposa de la serra circular esbiaxadora Kapex KS 120. El tècnic de Festool va explicar, als presents, els avantatges i aplicacions d’aquesta serra i els procediements d’ús, així com les mesures de seguretat intrínsiques que doten aquesta màquina d’una potència de tall i d’unes mesures de seguretat inigualables.

20191015_155917.jpg