Projecte WIDE

img_3212

Durant aquesta setmana, des del 6 al 8 de març de 2017,  s’ha portat a terme la primera reunió de l’equip internacional  del projecte  europeu WIDE (WItnessing Domestic violence and audit Education in School System) en el que participa l’Escola Industrial juntament amb altres escoles i institucions d’Itàlia, Portugal i Romania, i l’equip LIPA de la UAB.

El propòsit d’aquesta investigació és proporcionar als professors i al personal no docent de tots els centres participants, una visió general a nivell europeu sobre el dany que causa en els infants, nois i noies, l’exposició directa o indirecta a la violència domèstica i de gènere que pateixen quan els seus pares no es respecten i un és mal tractadorimg_3202 i l’altre víctima  i sobre les conseqüències en les dificultats d’aprenentatge, conductes violentes i pors , i com des de l’escola com a  institució podem sensibilitzar-nos, detectar i ajudar a reparar els greus danys que pateixen.

En aquesta primera reunió s’ha tractat i estudiat els diferents tipus d’exposició a la violència de gènere i les conseqüències sobre nois i noies.

En el treball intern i en les properes reunions a d’altres països es farà una guia adreçada a professors i personal no docent que ajudi a detectar el casos  i  es crearan materials que permetin  pal·liar els seus efectes sobre l’alumnat.