Tocats de Literatura

Els alumnes de 2n de Batxillerat que cursen la matèria de LITERATURA CATALANA, van assistir divendres 15 de desembre la primera Jornada literària per a alumnes de Batxillerat organitzada pel Departament de la Català de la UAB: Tocats de literatura. La Jornada va iniciar-se a l’auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres, amb una sessió plenària, a càrrec d’Antoni Dalmases, escriptor i professor de secundària jubilat, i Jaume Aulet, professor de català de la universitat i un dels organitzadors de l’acte. Amb bonhomia i lucidesa, tots dos van demostrar els seus dots de bons comunicadors davant de més de cent cinquanta alumnes i professors receptius, que van aplaudir els seus discursos sobre la utilitat (o no) d’estudiar literatura.

Després de pair la intel·ligència i el bon humor d’aquests dos mestres, els alumnes van dirigir-se a les aules per participar en dos tallers específics que havien escollit: teatre, guió cinematogràfic, música rap o el llenguatge publicitari van ser algunes de les opcions dels alumnes, els quals van sortir molt satisfets de l’experiència universitària. Alguns visitaven l a universitat Autònoma per primera vegada i els va fer il·lusió, per una banda, conèixer l’espai i les instal·lacions on el curs vinent volen estudiar, i, per altra banda, entrar en contacte amb professors universitaris i experimentar metodologies i temaris relacionats amb la literatura.

Confiem que trobades com aquesta es repeteixin i que els nostres alumnes hi puguin continuar participant!

Departament de Llengua Catalana